Magamról

Saját fotó
Zsuzsa blogját olvasod. Fejlesztőpedagógusként az a hivatásom, hogy nehezebben tanuló gyerekeknek segítsek megtalálni a kulcsot önmaguk tanulási folyamatainak megértésére, javítására. Véleményem szerint minden általános és középiskolába járó tanítványom képes a tanulásra, valamiben tehetséges, alkalmas arra, hogy megtalálja és kibontakoztassa életfeladatát. Ehhez szívesen vállalom a híd szerepét, mely segít átjutni a túlsó partra, ahol az önbizalmát visszanyert fiatal már egyedül is boldogulhat. Sok éves tapasztalattal a hátam mögött hiszem, hogy közös munkával és együttgondolkodással minden - nehéznek látszó esetben is- ott lapul a megoldás.

2012. november 12., hétfő

3. feladat


Hallgasd meg ezt az elmés eszmefuttatást, melyből kiderül a mi anyanyelvünk a legkreatívabb a világon !
http://www.youtube.com/watch?v=oT4CKxZWpeg

Utána a következő részekhez a következő feladatokat oldd meg:
a) " Több szélhámost l
efüleltek,erre
sokan felfüleltek,
kik a népet felültették,
mindnyájukat leültették."
Cseréld ki az igéket rokon értelmű szavakra, amiből kiderül mit jelentenek a mondatokban a lefüleltek, felfüleltek, felültették, leültették?
b) "Foglár fogán fog-lyuk van,
nosza, tömni fogjuk!
Eközben a fogházból,
megszökhet a foglyuk,
Elröppenhet foglyuk is, hacsak meg nem fogjuk."
Három foglyuk, két fogjuk. Mit jelentenek, magyarázd meg!
c) Ritkán használt szavak a szövegben: mi a vinkó és a mente?

Jutalom: 2 pont
+ 1 pontért: várom a saját szójátékod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése