Magamról

Saját fotó
Zsuzsa blogját olvasod. Fejlesztőpedagógusként az a hivatásom, hogy nehezebben tanuló gyerekeknek segítsek megtalálni a kulcsot önmaguk tanulási folyamatainak megértésére, javítására. Véleményem szerint minden általános és középiskolába járó tanítványom képes a tanulásra, valamiben tehetséges, alkalmas arra, hogy megtalálja és kibontakoztassa életfeladatát. Ehhez szívesen vállalom a híd szerepét, mely segít átjutni a túlsó partra, ahol az önbizalmát visszanyert fiatal már egyedül is boldogulhat. Sok éves tapasztalattal a hátam mögött hiszem, hogy közös munkával és együttgondolkodással minden - nehéznek látszó esetben is- ott lapul a megoldás.

2013. június 21., péntek

Évzáró

Következzen, ahogy ígértem egy részletesebb összefoglaló a Lecke One első évéről.

A Lecke One oldalt a 2012/13-as tanév elején hoztam létre azzal a céllal, hogy az iskolában, ahol dolgozom a tanítványaimat olyan feladatokhoz juttassam, amilyeneket én is szívesen megoldanék. Fejlesztőpedagógusként általában nehezebben tanuló és ezért gyakorta motiválatlan gyerekekkel foglalkozom,. Számomra az jelenti az örömöt, ha ezek a gyerekek is képessé válnak az önálló, alkotó feladatmegoldásra. 

Ők a tankönyvtől általában hideglelést kapnak, hiszen számukra az a kudarcok legfőbb forrása. A mai gyerekek vizuális ingerek dömpingjében élnek, számukra az élettelen, sokszor száraz tankönyvi szöveg már nem tud figyelemfelkeltő, motiváló lenni.

Az iskolában alkalmazott frontális oktatás, habár kutatások ezrei bizonyítják negatív hatásait a tanulók személyiségfejlődésére, tanulási motivációinak alakulására, sajnos még mindig egyeduralommal bír az oktatásban. 
Számos kiváló kolléga óráját volt szerencsém az utóbbi tíz évben látogatni: nagyszerű elmék, kiváló szaktárgyi tudás, és mégis kevés innováció. Marad a tanár, mint főszereplő, a tábla a kréta, a tankönyv és a munkafüzet.

Ebben a közegben az én tanulóim, akik -bár az én szívem csücskei - mégsem a tanóra középpontjai, szépen elüldögélnek, anélkül, hogy valami mozgolódás támadna az agysejtjeik között.

Az órán elhangzó kérdések zöme zárt kérdés: adatokra kíváncsi, memóriából kell előhúzni rá a válaszokat. Kevés tere van a nyitott kérdéseknek, ahol megismerhető és fejleszthető lenne a divergens gondolkodás, ahol megnyilvánulhatna a tanuló egyedisége. 

Feladataim többsége arra irányult, hogy a gyerekek önálló gondolataikat fogalmazzák megy, legyen véleményük, ötletük és ne féljenek ezeket elmondani.

Nagyszerű feladatmegoldásokat kaptam, és olyan tanulók készítették szorgalmasan a beadandókat, akik amúgy a bizonyítványukban "kettes szorgalommal" bírnak.

Sok mindent megtudtam róluk és talán a feladatok révén ők is sok mindent megtudtak rólam. Hálás vagyok ezért, mert így sokkal jobban megismerhettem őket. 

Azzal, hogy hétről-hétre új feladatokat vártak el tőlem megmozgatták az én kreatív energiáimat is, így én is sokat fejlődtem.

A blogot saját tanítványaimnak írtam, a magam és az ő kedvükért. Igazán meglepett, hogy milyen sokan kezdték el olvasni, és a legváratlanabb helyeken kaptam róla pozitív visszajelzéseket. Azt végképp nem gondoltam volna, hogy ilyen széles körben fog terjedni, amit írok. Most szembesülők csak az internet adta lehetőségekkel.

Nézzük hát az adatokat:


Megtekintések száma országonként:

Magyarország
2214
Egyesült Államok
283
Németország
90
Románia
90
Oroszországi Föderáció
78
Egyesült Királyság
19
Törökország
18
Lengyelország
14
Ukrajna
10
Hollandia
8



A legnépszerűbb bejegyzések:
2012.12.21.

2012.11.13., 1 megjegyzés

2012.11.18., 1 megjegyzés

2013.06.01.

2012.11.24.


Nagy örömmel tölt el, hogy a tudásmegosztás működik, és inspirál a folytatásra.

Minden kedves olvasómnak, legyen az gyerek vagy felnőtt, nagyon szép nyarat kívánok! A bejegyzéseket a nyári szünet alatt is írom majd, hiszen készülnöm kell a következő tanévre, el kell látnom a gyerekeket munkával:)

Köszönöm Daninak a blog új dizájnját, és már töröm a fejem további fejlesztéseken, mind a technikai, mind pedig a tartalmi részben.

De most végre itt a nyár hamarosan nekem is:)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése