Magamról

Saját fotó
Zsuzsa blogját olvasod. Fejlesztőpedagógusként az a hivatásom, hogy nehezebben tanuló gyerekeknek segítsek megtalálni a kulcsot önmaguk tanulási folyamatainak megértésére, javítására. Véleményem szerint minden általános és középiskolába járó tanítványom képes a tanulásra, valamiben tehetséges, alkalmas arra, hogy megtalálja és kibontakoztassa életfeladatát. Ehhez szívesen vállalom a híd szerepét, mely segít átjutni a túlsó partra, ahol az önbizalmát visszanyert fiatal már egyedül is boldogulhat. Sok éves tapasztalattal a hátam mögött hiszem, hogy közös munkával és együttgondolkodással minden - nehéznek látszó esetben is- ott lapul a megoldás.

2012. december 11., kedd

45. feladat

Optikai csalódás

A következő filmet ajánlanám megtekintésre. Nagyon érdekes, hogy működik az agyunk és hogyan alakítja a látott képeket!

Ide katt:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=zdW7PvGZ0uM



Idegkutatók, pszichológusok és más szakemberek régóta igyekeznek megfejteni, hogyan dolgozza fel agyunk a szem retinájáról beérkezett képi információt. Egy egészséges ember számára föl se tűnik, milyen rendkívüli munkát végez agyunk a környezet képének feldolgozásakor. Teljesen természetesnek vesszük, hogy felismerjük a tárgyak alakját, színét, textúráját és más tulajdonságait akkor is, ha más megvilágításban látjuk őket, vagy bizonyos mértékig takarásban vannak, esetleg szokatlan szögből tekintünk rájuk. Íme egy remek példa erre! (szöveg forrása: Da Vinci Learning)

Feladat:
Gyűjtsd ki a szövegből az igekötős igéket! Keresd meg benne a szótőt, és az igekötőt! Az adott szótőhöz illesz más igekötőket, amellyel értelmes szót alkotnak. Az így alkotott igekötős igékkel írj egy-egy mondatot! (Minden mondat legalább 4 szavas, névelő és kötőszó nélkül!!!)

Pont: 2
(jól látod, nem optikai csalódás:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése