Magamról

Saját fotó
Zsuzsa blogját olvasod. Fejlesztőpedagógusként az a hivatásom, hogy nehezebben tanuló gyerekeknek segítsek megtalálni a kulcsot önmaguk tanulási folyamatainak megértésére, javítására. Véleményem szerint minden általános és középiskolába járó tanítványom képes a tanulásra, valamiben tehetséges, alkalmas arra, hogy megtalálja és kibontakoztassa életfeladatát. Ehhez szívesen vállalom a híd szerepét, mely segít átjutni a túlsó partra, ahol az önbizalmát visszanyert fiatal már egyedül is boldogulhat. Sok éves tapasztalattal a hátam mögött hiszem, hogy közös munkával és együttgondolkodással minden - nehéznek látszó esetben is- ott lapul a megoldás.

2012. december 3., hétfő

42. feladat

Advent 2012.

Az advent a készülődés, a várakozás időszaka. Ekkor egy kicsit jobban előtérbe kerülnek az emberi kapcsolatok, többet gondolunk egymásra, hogyan is szerezhetnénk örömet a másiknak.
Ti, gyerekek általában  még az ajándék-várás izgalmában töltik ezt az időszakot, és a szülők azok, akik lázasan törik a fejüket, hogyan is legyen még nagyobb a meglepetés, még nagyobb az örömötök.
Nem baj, ha most megállunk egy pillanatra, és gondolunk azokra is, akik kevésbé szerencsés csücskében élnek a világnak.

Nézzétek meg ezt a klipet, ami az ENSZ Humanitárius Világnapjára készült, Beyoncé előadásában.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i41qWJ6QjPI



Idemásolom a szövegét, hogy a nem angolosok is értsék:


Az idő homokjában akarom hagyni a lábnyomomat
Annak a tudatában, hogy volt valami, valami, amit hátrahagytam
Megbánás nélkül fogok távozni erről a világról, mert
Itt hagytam valamit, amire emlékezni lehet, és tudom, hogy így sosem fogják elfelejteni a nevemet
Itt voltam
Éltem, szerettem
Itt voltam
Megtettem mindent, amire vágytam,
Sőt, még többet is
Nyomot fogok hagyni, és így majd mindenki tudni fogja, hogy
Itt voltam
Úgy akarom leélni az életemet, hogy minden nap számítson
És annak a tudatában, hogy jelentettem valamit egy másik embernek
A szívek, amiket sikerült megérintenem, azok lesznek a biztosíték arra,
Hogy változtattam valamin, és a világ majd tudni fogja, hogy
Itt voltam
Éltem, szerettem
Itt voltam
Megtettem mindent, amire vágytam,
Sőt, még többet is
Nyomot fogok hagyni, és így majd mindenki tudni fogja, hogy
Itt voltam
Éltem, szerettem
Itt voltam
Megtettem mindent, amire vágytam,
Sőt, még többet is
Nyomot fogok hagyni, és így majd mindenki tudni fogja, hogy
Itt voltam
Csak szeretném, ha tudnák
Hogy én mindent beleadtam, megtettem minden tőlem telhetőt, azért, hogy
Elhozzam valakinek a boldogságot
Úgy hagyom itt ezt a világot, hogy egy kicsit jobbá tettem azzal, hogy
Itt voltam
Itt voltam
Éltem, szerettem
Itt voltam
Megtettem mindent, amire vágytam
Sőt, még többet is
Nyomot fogok hagyni, és így majd mindenki tudni fogja, hogy
Itt voltam...

Feladat:
És te mit fogsz tenni??
Nem kell földrengés után áldozatok után kutatnod, nem kell óceánban sodródó hajótöröttet mentened. Gondolj valami egyszerűre, aminek valaki mégis örül. Itt a saját környezetedben, a saját életedben.

Írd le, mit valósítottál meg, milyen érzelmet váltott ki a másik emberben, de legfőképpen arra vagyok kíváncsi  hogy te milyen érzésekkel lettél gazdagabb!


(Ja, persze, a pont: ne a pontért csináld, de ezért 2 is jár.)

Jó adventi készülődést!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése