Magamról

Saját fotó
Zsuzsa blogját olvasod. Fejlesztőpedagógusként az a hivatásom, hogy nehezebben tanuló gyerekeknek segítsek megtalálni a kulcsot önmaguk tanulási folyamatainak megértésére, javítására. Véleményem szerint minden általános és középiskolába járó tanítványom képes a tanulásra, valamiben tehetséges, alkalmas arra, hogy megtalálja és kibontakoztassa életfeladatát. Ehhez szívesen vállalom a híd szerepét, mely segít átjutni a túlsó partra, ahol az önbizalmát visszanyert fiatal már egyedül is boldogulhat. Sok éves tapasztalattal a hátam mögött hiszem, hogy közös munkával és együttgondolkodással minden - nehéznek látszó esetben is- ott lapul a megoldás.

2013. április 13., szombat

83. feladat

Ma igazi koranyári idő volt, végre nem a hókupacokat tologattuk a kertben:) 
Remélem mindenkit házon kívülre csábított a napsütés és hagytátok egy kicsit porosodni az elektronikus eszközeiteket.



A következőkben Varró Dániel  -egyikkedvencköltőm- versét olvashatjátok, azaz valójában egy aktuális részletet a Maszat-hegyi naptár című verséből, az aktuális hónapokra.


ÁPRILIS
Bolond idő, esős-napos tavasz,
kertben, gomblukban kis, színes virágok,
az Április egy szerelmes kamasz,
telisóhajtja széllel a világot.
Belülről úgy feszítik már a gondok,
hogy kikapcsolja nadrágján a gombot,
s könnyít magán ezüst sliccét kitárván:
ragyog az égen szép ívű szivárvány.
MÁJUS
Jő süvegét emelintve a Május,
az orgonabajszú, arany hasú mágus,
csiribí-csiribá, abrakadabra,
mennyi fagyit bírsz tömni magadba?
Körte, vanília, málna, ribizli,
mennyi ruhát tudol összefagyizni?
Mák, pisztácia, mandula, kókusz,
kend mind a trikódba, hókuszpókusz.
JÚNIUS
Gyors zápor után nadrágra, cipőre
autók kerekéről fröccsen a sár,
kiült a hűvös, koraesti időbe
a parkba az ősz, a tavasz meg a nyár.
És csattan a kártya: ,,Tavaszka, te osztasz!"
s míg zöld üvegekben aranylik a ser,
megy a betli, az ulti, a passz, a piros passz,
másnapra csak az marad ott, aki nyer.




Két feladatot mellékelek hozzá, két pont ellenében várom a megoldásokat.

1. Írd le úgy a verset, hogy a szavak helyett számokat írsz, méghozzá minden szó helyére azt a számot, ahány betűből áll az adott szó (a kétjegyű mássalhangzó kettőt ér!) 
pl. az első sor (Bolond idő kezdetű) így néz ki: 6-3-4-5-6.

2. Írd le a verssorokat morzejellel! A rövid szótag (rövid magánhangzó van benne) jele pont, a hosszú szótag (hosszú magánhangzó van benne) jele vonal. 
pl. az első sor így néz ki: . . . I . I . . . . 

(Ezeket a feladatokat csináltuk mostanában órán a szövegolvasásnál, számoltuk a betűket, és koppantottuk a rövid-hosszú szótagokat. Rémlik? )

Szép hétvégét, madárfüttyöst, napsugarast, virágost, kék-egest mindenkinek!



 UI. Most tudatosult bennem, hogy ez a századik bejegyzésem az oldalon. Gratulálok magunknak:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése