Magamról

Saját fotó
Zsuzsa blogját olvasod. Fejlesztőpedagógusként az a hivatásom, hogy nehezebben tanuló gyerekeknek segítsek megtalálni a kulcsot önmaguk tanulási folyamatainak megértésére, javítására. Véleményem szerint minden általános és középiskolába járó tanítványom képes a tanulásra, valamiben tehetséges, alkalmas arra, hogy megtalálja és kibontakoztassa életfeladatát. Ehhez szívesen vállalom a híd szerepét, mely segít átjutni a túlsó partra, ahol az önbizalmát visszanyert fiatal már egyedül is boldogulhat. Sok éves tapasztalattal a hátam mögött hiszem, hogy közös munkával és együttgondolkodással minden - nehéznek látszó esetben is- ott lapul a megoldás.

2014. április 8., kedd

121. feladat: Készíts haikut!



A haiku japán vers, mindössze 3 sorból áll. Az első sor 5, a második 7, a harmadik szintén 5 szótagot foglal magába. Mivel ilyen rövid és kötött szerkezetű, nagyon tömören fejez ki érzéseket, gondolatokat. A haiku jellemzően természeti képpel fejezi ki mondanivalóját.

Íme néhány példa, Bakos Ferenc haiku költő Tavasz címmel írt haikui.

Tavasz 

Jéghártya alatt,
kelbimbó: tavaszra, mondd,
mit meg nem ígérsz?

Jégcsap-olvadás -
fűzfám alá, ha jönnél,
csak esernyővel!

Tavasz is, tél is:
aranyeső szirommal
hópihe játszik

Kettős vadgalamb
sziluett - cipőnkön még
temetői sár

Tavaszi patak.
Cérna anyóka füstöl
őszi avarral.

Miről álmodtál,
míg a vadlúd jött és ment,
mandulavirág?

Jégmadár helyett
ráleltem erre a kövér
tavaszi héricsre.

Bele-beleveszve
a cseresznyelombba:
fehér pillangó

Halott barackfánkon
dupla hévvel ügyködik
a fakopács.

Vad szél járt este:
egy nyírfánk kidőlt, másik
tartja rettegve

Szőlőnyitáskor
kapáló fizetsége:
zsenge ibolya

Országúton, hirtelen,
fekvőrendőr -
akácfavirágból
 (forrás: terebess.hu)

Most pedig rajta! Próbáld ki te is!
A téma lehet bármi, most aktuálisan a tavasz, a húsvét és az anyák napja aktuális, tehát ezek közül válassz, ha nem jutott eszedbe saját téma.

Ragadj tollat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése